Uteritt

Idag red jag och min fina pojkvän ut!
Honom slängde jag upp på Duell och jag tog Lily. 

Duell var ju inte riktigt bra igår, vi tänkte att vi skritta ut idag och ser hur han 
är och utgår sen om vi ska trava och galoppera. Han var hur fin som helst och inte det minsta halt så 
vi travade lite och tog någon galopp. Jag tyckte dom funkade jätte bra tillsammans, Duell är inte jätte lätt 
om man inte är van att rida för han har så maffigt steg. Han klarade honom riktigt bra och var ur duktig. 
Dock dummade sig hästarna i början och vägrade gå och var "rädda". 
Vi fick dom frammåt och dom var jätte duktiga!

Lily var först jätte seg och jätte rädd för allt men sen i traven kom hon igång 
och verkligen sprang på och var jätte glad. I galoppen gjorde hon klockrena fattningar
och trampade under sig ordentligt för att hon var så taggad. 
Dock bockade hon som tusan i en galoppfattning, söta tjejen!
Dom fick sedan skritta en rejäl bit hem. Helt otroligt nöjda med dom och min fina!

Fixade sedan stallet, jag mockade och fixade vatten medan älskling tog höet!
Tog lite bilder utanför stallet på oss!

Kommentarer
Postat av: Emma G

Mysigt! :)

2011-11-20 @ 16:31:50
URL: http://freyfaxi.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback