Ridpassen

Red som jag sa Duell först, då jag tänkte testa om jag blir lika fast i mitt ridsätt. 
Både ja och nej. Han blir så egen på något sätt. Skulle han få välja så skulle man bara sitta där och göra 
ingenting. Han vill inte att man håller alls i tyglarna och inte använda skänklarna. Sitsen verkar vara ok att använda
men som sagt han vill bestämma allt. Detta går jag inte med på då jag vill rida och inte åka. 
Tillslut kom vi fram till något som vi båda kunde nöja oss med. Dock blir han skitsur i några sekunder men sedan rullar det på. Vi gjorde faktiskt galoppsluta idag, riktigt nöjd då jag inte orkat hålla honom i galopp ens förrut. 
Han blev riktigt fin och bjöd riktigt bra! Duktiga killen!
Lily var nästa!
Vi tränade mest galoppfattningar vilket gick sisodär men vi kom väl fram till något där med. 
Hon, jag vet inte om hon låtsas att inte fatta eller inte fattar, lyssnar inte och springer bara i traven men vet
att det ska vara galopp så då stressar hon upp sig som bara den. Då väljer jag att travjobba henne tills hon är lugn och går i en stadig form innan jag fattar galopp igen. Tillslut blev hon dunder fin och gick i en super bra form och i slutet tränade vi lite på att sakta av och fortfarande hålla formen. När hon gjorde rätt skrittade jag av!

Imorn funderar jag på antingen fortsätta vårat jobb (Lily och jag) eller om jag ska longera henne. 
Duell ska jag rida. Måste lära mig honom och vi är på god väg!
Lördag får jag troligen med mig min pojkvän ut och så får han rida Duell på banan och så tar jag Lily, kanske hoppa lite?
Trött Lily på bild!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback