Rädda Duell

Duell var rädd, minst sagt. 
Red dressyr, vi kom faktiskt riktigt bra överens idag. 
Börjar alltid med att skritta fram på långa tyglar några varv i båden varven. 
Kortar tyglarna och rider skritt mera, öppnor/slutor plus skänkelvikningar med mera. 
Efter det först börjar jag trava och gör samma övningar. Idag la jag även på tempoväxlingar
och övergångar. Vi tränade sedan galoppfattningar vilket vi inte klickar så bra i. 
Han har så fin bra bjudning i höger varv och inte alls i vänster varv. 
Då blir vi lite arga på varandra och sedan blir allt bra igen. Kortade massvis i galoppen och fick 
honom verkligen under sig och försökte länga så mycket som möjligt. 

Han vågade bara gå på ena delen av ridbanan för att han är en fegis haha sötnöt. 
Så vi hade lite problem. Han är så söt och roligt, jag skrattar mest åt honom. Inget
att bli arg över! Fina killen. Han blev så fin i slutet då valde jag att sluta!

Han är verkligen en linslus. Såfort kameran åker fram så ställer han upp sig!
Och godisgris också. Bjöd på knäckebröd idag han var mer än glad!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback