Mörkerridning

Ja, minst sagt. 
Åkte till stallet vid två och bussen tar ju en timme så var inte framme förrän tre. 
Det börjar bli mörkt vid halv fyra och jag var klar med stallet vid fyra!
Hästarna har börjat fått betfor på kvällarna och hö på lunch och morgon så det är lite mer att fixa också!

Lily

Lily var helt okej i början, lite ofokuserad och jobbig då hon bara vill hem och drar sig mot utgången. 
När Miccis sedan kom och föreslog öppnor, slutor, flytta och ex minska och öka volten så gick det mycket
bättre. Lily kan inte så mycket flytta och så men jag tycker hon var riktigt duktig. 
Ska också försöka rida henne i en högre form så mycket som hon orkar. 
I slutet gick det riktigt bra och då gav jag mig för att man ska ju faktiskt ge sig när det gick bra!

Duell
Han är så fin, förundras hela tiden!
Red med lite kortare tyglar och då fick jag jobba mer men fick en ärligare och stadigare form. 
Kunde verkligen rida honom ordentligt i galoppen, eller ja det var krävande som fan rent ut sagt. 
Han var inte på det mest bjudande humöret heller och gav ingenting gratis!
I slutet blev han riktigt fin och jag valde att sluta trots att jag inte ridit så länge men vill sluta när det gick bra och det är lite tajt om tid!
Willow

Lillprinsen fick komma ut i gången och bli borstad idag, han var genom snäll och var lite rädd om sitt huvud eller så! Lerig och dammig liten häst då han går utan täcke. Sprayade även med glanssprejen och det gick super bra. 
Han är så go lillkillen! Så himla snäll! 
Imorn ska han få bli verkad och tänkte nog ta in och borsta på honom också!
Bild på sötnosen kommer imorn!



Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback