Luddiga Duell

Duell fick också vara luddig idag, det är fin, fin, fint!!
Han och jag hade kanske både en bra och dålig dag. 
Började i skritten då han var väldigt loj och väldigt dryg rent ut sagt. 
Gjorde lite slutor och öppnor sedan travarbete. Han var tjurig och ville inte alls började stanna 
och kicka. Tog av mig sporrarna för att se om han tyckte illa om dom. Nej han var likadan då.
Det är inga fel på honom han bara dummar sig. Eller rättaresagt jag red inte ordentligt. 
Jag har absolut inget tålamod så det rann ut rätt snabbt och jag tog på sporrarna och med det humöret 
red jag mycket bättre eftersom jag var så irriterad och jäklar, då gick han som en klocka!
Borde ha någon som kan reta upp mig innan jag rider honom så jag verkligen rider. 
Jag är lite för snäll och mjuk mot honom, måste köra mitt rejs så får han helt enkelt hänga på!

Red igenom alla gångarter och mycket galopparbete vilket han gjorde bra!
Han är så fin att rida när det går! Dukitig häst!
Orkade inte linda benen på honom då han hade lerbadat dom med blöt lera!
Samma med hals, därför ser han ut som han gör på bilden!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback