Longerat Lilys

Longerade Lilys idag. 
Är nog glad att jag inte satt på henne, hon var crazy. 
Började med tömkörning och testade lite skänkelvikningar med mera. Hon skötte sig över förväntan. 
Eftersom jag vill bli säker och stabil med skritten i tömkörningen innan jag börjar med trav och galopp så
longerade jag henne i trav och galopp. I traven var hon super fin och mjuk, dock lite dålig på att hålla volten. 
Riktigt fin i formen i traven! Galoppen var hon galen i. Hon hoppade och studsade och stegrade. Inte för att vara elak utan att hon var busig. Till slut blev hon fin och började söka lite nedåt. Hon har väldigt svårt att gå i form i galoppen. Måste verkligen longera oftare så hon kan stärka sig utan att behöva bära mig också!

Imorn ska vi hoppa tror jag! Min pojkvän ska rida Duell så tar jag Lilysen!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback