Linnea Eleonora Johansson Kvick

Hej!
Jag heter Linnea då och är 19 år, alltså född 1992. 
Ridit har jag gjort sedan våren 1999 och har då ridit 13 år nu i vår. 
Jag går förtillfället på gymnasiet då jag hoppade av hästlinjen på Jällagymnasiet efter ett och ett halvt år. 
Går nu, med Ida den andra bloggaren, på GUC(Grafiskt utbildnings center) där vi går linjen Sam/Media. 
Det är en helt okej linje men jag skulle helst vilja att den var över så jag kunde börja plugga påriktigt någongång. 
Min fritid som inte spenderas i stallet går åt till min kaninuppfödning som jag har. Jag föder upp Dvärgvädurar i rexpäls med färgen vitblåögd. Dock har jag en liten skala och inte så mycket. Föder även upp Guldhamstrar som är lh både normalpäls och satin. Allt dock i liten hobbyskala. 
Jag har en fin, fin pojkvän som jag umgås med såfort jag kan.
Jag red förut på samma stall som Ida gör, dvs i Sylta. 
Det var Trollkungen jag red men då ägaren ville ha betalt för att han tillslut inte får ridas ordentligt alls så bestämde jag mig för att hitta en ny häst att rida. Det var då jag blev kontaktad av Miccis. Hon har just nu fyra hästar. 
Det är Duell som är en halvblodsvalack på 15 år. Han är mörkbrun och 175 cm i manken. Kan alla skolor och är väldigt trevlig att rida. Det är Lily of the valley som är ett halvblodssto som är 5 år. Fux med bläs och halvstrumpor på 165 cm i manken. Hon är urmysig att rida, min typ av häst, hon är under inridning och är riden ett år pga en skada. Efter det har vi Willow som är 2 år en halvblodsvalack. Mörkbrun oinriden kille! Hur trevlig som helst. Sist och faktiskt minst är det Bomben som är en maxad c-ponny valack som är ubildad mvs:a/l:a. Till salu och som det ser ut nu så har han ett hem på g.
Trivs som fisken i vattnet i stallet trots att jag bara varit där 1 vecka. Jag rider alla hästar som är ridbara och tar hand om hela stallet. Miccis är underbar och hur trevlig som helst!
Mer lär ni veta under bloggandet!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback