Kvällsridning

Jag fick jobba längre än väntat så vi kom inte iväg till hästarna förrän vid fyra.
Vi tog i alla fall in alla hästar då det kändes taskigt att lämna lilla bebis Willow ensam i hagen. 
Jag fixade Lilysen som var så trött, lilltjejen, så tog min pojkvän Duell. 
På med sadel och allt och ut med Willow så gick vi till ridbanan. Willow skötte sig exemplariskt ensam i hagen!
Han hängde en stund vid staketet men gick även iväg på äventyr. 

Jag red igenom henne först och försökte få henne att bli mjuk och lugn. 
Hon var mer än lugn.. hon var trött. Hon var även mjuk som en gummiboll! Så fin var hon!
Gick i en rund och ganska låg form då hon var rätt trött och för att vi jobbar ganska höga former snaste dagarna. 
Det är bra att variera hästen form vid varje ridpass. 
Tog några skutt också, så fin. Dock var hon trött och hoppade lite när hon kände för det haha så vissa hopp blev lite knasiga och andra jätte bra. I början var galoppfattningarna inget att hänga i granen men i slutet fattade hon nästan 
från skritt och gjorde klockrena fattningar. 
Så nöjd med henne idag. Skrittade lite för vilning mellan hoppen och då trodde damen vi var klara och var så sur när jag skulle fatta galopp igen haha! Söt är hon minst sagt!
För Duell och Jocke gick det galant!
Jäklar vilken fin galopp han fick på honom och det gick i en jätte bra takt. 
Det såg riktigt bra ut och dom båda verkade nöjda och glada!
Dom är så fina! :)
NU är vi i enköping och imorn tar Miccis hästarna! Jag ska käka julbord och gå på julmarknad!


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback