Kazoo

Jag har som jag tidigare nämde ridit kazoo i snart ett år och det går för tilället väldigt bra med hans utveckling. Han är 12 år gammal och har aldrig gått på travet utan bara tränas men tycker dock mycket av det sitter kvar i honom. Han är ganska svåriden innan man lär känna honom då han har en tendens att vara väldigt feg går han i stort sett inte att rida ut själv på , då han bara vänder och dummar sig reser sig dansar ner i diken osv, självklart ger jag mig aldrig men ibland så har man inget annat val än att hoppa av och gå med honom förbi de han är rädd för.
Man måste vara ganska stadig i handen när man rider honom då han förtfarande byggger muskler och ycker det är jobbigt att hålla upp sig själv och man måste därför hjälpa honom hela tiden. De största problemt med honom just nu är att han har väldigt svårt att fatta höger galoppen och ibland inte kan fatta den alls , dock blir det bättre för varje pass men de kan bli väldigt jobbigt när man ska hoppa eftersom den galoppen inte riktigt funkar så blir det ofta fel galopp eller slängtrav när han borde byta galopp. men det går som sagt framåt.
här kommer lite bilde på mig och kazoo från i sommras.




















/ida


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback