Fina Duell

Efter Lily var det Duells tur att få röra lite på sig!
Han är så fruktansvärt stor och tar så stora steg så jag har stora problem att rida lätt och speciellt att verkligen
sitta ned för det tar så mycket på krafterna. Jag jobbar på det. Att rida ihop en så stor häst är väldigt krävande 
om man inte är van vid det och jag har problem att orka hålla ihop honom och hålla honom i en stadig galopp på rakt spår. Känner inte han sig nöjd så bryter han av eller blir seg och tjurig. Dock är det väldigt lätt att göra honom nöjd, vara väldigt mjuk i handen och rida. Då går han super bra. 
Red i alla fall i alla gångarter och jobbade på att orka rida honom i galoppen vilket jag till min förvånad orkade i två varv haha.. dock kände jag direkt att om jag känner att det går bra så släpper jag en halv procent av mitt arbete och han bryter av. Det är inte att jag ska driva som det handlar om, att han är lat, utan att verkligen jobba honom i galoppen för han är ju inte seg för fem öre utan allt går i en otroligt bra fart och han är otrolgit lätt för skänkeln!
Jag hade ont överallt..
Travade av såfort jag kände att jag hade gjort det jag skulle och det hade gått bra. 
Vill inte rida allt för länge och hårt då han har tappat en massa muskler och behöver bygga upp. 
Vill att det ska gå i rätt takt och inte stressa på massa muskler! Sen pallar inte jag rida hur länge som helst
på en så krävande häst. Jobbar du inte 100% så går det inte. Perfekt häst att verkligen lära sig att rida på!

Jag vet att jag sitter alldeles för högt med händerna och har för långa tyglar men jag har inte riktigt lärt mig att rida honom och hur allt ska vara så ta hänsyn!
Av någon skum anledning lyckades jag rida lätt på alla framridningsbilder haha.. så stå ut med fula mig och kolla på den himla fina hästen Duell!
Även här är det många bilder så några nu och några imorn!
Sista bilden travar jag faktiskt av, såå långa tyglar rider jag inte på.. faktiskt!

Kommentarer
Postat av: FotnotsMaja

Väldigt fina hästbilder. =)

Hälsningar

Maja

2011-11-14 @ 11:31:58
URL: http://fotnotsmaja.blogg.se/
Postat av: ♥ frida ♥

Jättefin blogg!



Jag har precis blivit medryttare på en stor häst, eller ja stor och stor, 160 cm hög. Men han är med sån: Jobba jobba jobba med benen! Ananrs lägger han av eller blir snubblig liksom.

2011-11-14 @ 16:26:41
URL: http://minaunderbaradjur.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback