Diss

Nu sitter jag, förhoppningsvis och skriver naturkunskapsprov! 
Så passar på att skjuta in en liten Diss!

Diss

Jag måste verkligen dissa personer som har hästar, egna eller medryttar, som alltid rider på starka bett så som kandar eller pellham för exempel. Jag förstår verkligen inte glädjen i att rida sin häst för att sedan dra den i munnen med ett starkt bett. Det finns ett uttryck som är ungefär att det inte är bettet som gör inverkan utan det är handen. 
Dock tycker jag det är rent skisnack samtidigt som det stämmer så väl. 
Jag tycker att man ska lära sig sin häst och inte rida den alls i munnen utan bara ha ett stöd. Styr och stannar gör man faktiskt med sits och skänkel. 

Finns många som rider höga klasser i hoppning och dressyr som rider på starka bett och inte klarar av sina hästar på ett vanligt tränsbett. Tycker det är dåligt då det bevisar att man faktiskt inte kan rida sin häst utan måste ha massa starka bett och oftast andra hjälpmedel.. 

Lär er rida istället för att sätta på massa hjälpmedel och "glida runt".
Googel bilder..

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback