Dagens Duell

Haha jag och Duell kanske inte är gladaste teamet. 
Han håller väl på att testa mina gränser lite vilket jag har inte riktigt tagit tag i. 
Idag när jag fick hjälp av Marsii så fick vi väl lite ordning på hästen. Han går väldigt gärna i sitt egna
lilla tempo och lullar på någonannanstans. Jag bad honom flera gånger att få lite tempo och gå framåt vilket han inte tyckte var nödvändigt. Tillslut går han så segt att han inte går alls och lyssnar inte och tillslut börjar han bocka och sparka. Den här gången gav jag mig inte och hamnade snett och höll på att glida, haha! 
Efter det släppte det och han rullad på i ett fint tempo och blev väldigt behändig. 
Vi fick faktiskt bra galoppfattningar från början vilket jag aldrig fått förrut. 
Jag kommer ha skadat mycket träningsvärk efter det där galopparbetet.. mycket och länge vilket behövdes. Kom åt honom riktigt bra. Gjorde lite skänkelvikningar också som gått riktigt dåligt så han blir stående på ett och samma ställe och inte går att få framåt. Jäklar vad bra han flyttade sen!
Knäppa djur, så fin blev han!
Lite bilder på monstret också!
Alla för denna gång, kommentera om ni vill ha mer!
Annars kommer även dom en grå tråkig dag!

Kommentarer
Postat av: Emma Gustafsson

Fina ni är :)

2011-12-01 @ 20:36:25
URL: http://freyfaxi.blogg.se/
Postat av: Hanna

Det där med testningen låter precis som min Anton!



Men på bilderna ser ni verkligen fina ut!

2012-01-08 @ 11:08:38
URL: http://haner.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback