Agera hopphäst

Idag har dom små hästarna fått agera hopphästar!
Duell tyckte att det var en väldigt svår uppgift och hade svåra problem att utföra den haha, 
en sann dressyrhäst! Det var liksom galopp, galopp, galopp STOP, hopp!
Haha jag skrattade efter varje hopp. Han hoppade som om det var en meter och det var med möda han 
kom över sockerbits hindret. 
Jag har haft lite problem med att rida honom nu senaste dagarna då, detta kom jag fram till idag, Lily vill ha så otroligt mycket stöd i handen och överhuvudtaget. Såna hästar tycker jag om att rida, hästar som tar för sig. 
Duell är tvärtom. Du får knappt hålla i tyglarna och knappt ha ett stöd. Man ska iprincip inte göra något. Då trivs han som bäst. Jag har väldigt svårt för sådana hästar. Gillar när hästen tar plats och man får sammarbeta ordentligt. 
Eftersom jag alltid rider Lily före Duell så är jag insatt på mycket stöd och då blir han arg! Haha imorn blir det Duell först!
Lily tog uppgiften på största allvar och hoppade för kung och fosterland. Hon tyckte det var otroligt kul!
Galopperade mycket stadigare och gav verkligen allt. Hoppade perfekta språng och gjorde allt perfekt. 
Kunde inte ha bett henne om något mer! Helt otroligt häst. Jag förvånas varje dag över henne! 
Börjar nästan alltid ridpasset över att vara lite irriterad för det inte går som jag vill eftersom jag har så höga förväntningar eftersom jag vet att det gick så bra förra gången. I slutet sen är jag lika häpen och förvånad som vanligt och lika sjukt nöjd. Så fruktansvärt underbar häst!
Har ont om bilder så lite mobilbilder på hur vacker hon var när hon kom in från hagen kan jag ju bjuda på!

Exakt sådär snygg var hon, hon hade fått upp täcket sådär fint också!
Täcket var blött rakt igenom. Hon fick ett nytt.. med bensnören!! Eller ett i alla fall haha!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback