23/11

Jag red dressyr på trolling tänkte rida barbacka men han var lerig från topp till tå ( med blöt lera) så det fick bli sadel endå. Han kändes ganska finså fort jag verkligen red. Efter att ha ridit fram honom och absolut inget funkar inser jag att jag endast sitter och sliter han i munnen (så klart han arbetar imot mig ) så jag började helt enkelt om och kände efter vilka hjälper som passade och tills slut klickade det och han gick verkligen klockrent super nöjd. Svamlade av honom efetr passet så han fick stå inne med svett täcke och äta hö medans jag plockade i stallet och började ta fram kazoos saker. Sedan var de en nöjd häst som nogrannt snärjde in sig i lera tillbaka i hagen. Kazoo har ju täcke så han var hyfsat ren förutom manen då han gjort någon typ av inpackning så den hängde i klumpar .. Suck jobbade ur de värsta men gav upp tillslut får hoppas att den har torkat så jag får bort allt igen tills imorgon. Jag red i alla fall i sommar hagen på honom och han var verkligen super taggade bockade som en tok. Jag lät honom springa av sig först och jobbade sedan i galopperna för att få upp flödet på honom så konditionen blir bättre och samtidigt stärka hans svåra galopper som han också till slut fick till. Efter det så skulle jag trava av de var en pigg häst att jobba med trots att jag tyckte han borde varit trött. Någon som jag verkligen försöker jobba med honom i alla gångarter är att han ska förstå att det alltid är jag som bestämer tempot , då det alltid ska gå så fort som möjligt enligt honom. I traven fick vi till det ganska snabbt ( även galoppen ) fick dock kämpa lite med att få honom helt lugn i skritten men tillslut gav han sig där med och kunde gå i ett hyfsat långsamt tempo. De blir många halv halter och sitta och ta och lätt hela tiden men de funkar ju tillsätt om jag bara har tålamod. Blev inga bilder tyvärr så bloggar ifrån ipaden, därför inga gamla bilder heller men om jag hinner så tar jag det imorgon . Ska nämligen åka och försöka hitta lit julklappar då lönen kommer imorgon.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback