16/11-11

Idag blev det en hel dag i stallet! Jag började med att mocka och fixa allt i stallet. Och tog sedan in trollis då jag tänkte rida honom först, så jag fixade honom red med dressyrsadeln. V red ut och blev borta ca 40 minuter, han var chockande nog jätte pigg och taktade , skygga för allt och dumma sig men lyssnade endå på mig. Red våran så kallade " nybygget runda". Dock blev det mest skritt endå var trollis jättee svettig , ja inte lätt att vara gammal tjock och ha massa päls att svettas i. Allt som allt skötte han sig i alla fall bra , han var väldigt hård i munnen , pågrund av piggheten och fick inte riktigt den kontakt jag velat ha med honom , men var endå nöjd med honom. Med tanke på att det var typ 5 gången jag red han , och gångerna är uttsrpida på ett år.

Red sedan Kazoo på banan vi hoppade lite och han skötte sig super fint fattade jätte fina höger galoppen ( den galoppen han har svårt för) Jag värmde upp med serpentiner och åttor i skritt och trav. Han kändes väldigt pigg och var lite på tårna men han lungnade sig efter en stund och kändes riktigt fin. Hoppade tre kryss på olika höjder 50,60,80 och hoppade de på lite olika sätt så att han skulle tycka de var roligt. Han älskar ju att hoppa och ahr en tendens att bli alldeles för glad. Han hoppar lite tokigt och hoppar ofta av för tidigt eller för sent om man inte har ordentligt stöd och hjälper honom. Idag så stannade han till och med för jag var så ofocuserad. Men han kändes fin allt som allt och ja vart nöjd med passet.

tyvärr får ni oredigerade bilder då jag inte har tid att fixa det nu





Har super dåligt med tid men bloggar mer och lägger upp fler bilder från idag imorgon


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback