Lugn ridning idag

Idag tog jag det mest lugnt med båda, red bara genom alla gångarter. 
Lily var nog trött och hade lite träningsvärk för hon hade ingen lust alls och gick som hon kände för 
i början. Vi fick avbryta lite då Willow hade sönder staketet två gånger. Hade stor lust att skicka honom någonstans långt bort. Mer irriterad på en häst har jag nog aldrig varit. 
Lilys galoppfattningar blir bara bättre och bättre.. hur bra som helst. I slutet kom jag fram till henne och det gick som jag ville. Fick henne även att sakta av i form jätte bra också! Nöjd med henne!
Höll dock på att åka av när hon blev rädd för underbara(......) Willow som rev staketet. Jag satt kvar!
Duell gick så himla bra. Är sååå nöjd med honom. Koncentrerade mig bara på att han skulle gå fram för skänkeln sen fick han gå som han ville. Jisses vad bra det gick. Galoppen var så bra och han hade sån bjudning. Fick honom att verkligen gå under sig utan att jobba livet ur mig utan han jobbade av egenvilja med mig. Vi gjorde även lite skänkelvikning vilket han svarade helt okej på också! Allt som allt är jag fruktansvärt nöjd med lillkillen!


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback